Mózgowy efekt sławy
14 lipca 2010, 10:21Celebryci coraz częściej zostają ambasadorami różnych marek. Dotąd psycholodzy nie wiedzieli jednak, czemu gwiazdy są skuteczniejsze w przekonywaniu do produktu czy zachęcaniu do zakupu niż równie atrakcyjne nieznane osoby.
Nawet 5 dolarów robi różnicę
26 sierpnia 2014, 10:44Agencja reklamowa Ogilvy & Mather New Zealand stworzyła dla organizacji Forest & Bird serię ciekawych reklam z prawdziwymi banknotami przedstawiającymi różne ptaki. Kampania "Nawet 5 dol. robi różnicę" rozpoczęła się, jak sama nazwa wskazuje, od banknotu 5-dolarowego, później koncepcję poszerzono o 10- i 50-dolarówki.
Neon zasilany pomarańczami
22 kwietnia 2011, 17:24Agencja reklamowa DDB z Paryża zaprojektowała billboard z neonem zasilanym prądem pozyskiwanym wyłącznie z pomarańczy. Tablicę stworzono z myślą o rynku francuskim, a reklama dotyczy napoju pomarańczowego Tropicana. Hasło Naturalna Energia (Energie Naturelle) można rozumieć dwojako – jako pochwałę napoju lub źródła energii dla billboardu.
Zbliżeniowe wspomaganie
27 grudnia 2016, 16:49Amsterdam testuje kurtki dla żebrzących z opcją płatności zbliżeniowej.
Reklamowa inwigilacja
2 lutego 2012, 19:09Amerykańskie media pracują nad systemami, które pozwolą w czasie rzeczywistym dostosowywać reklamy do gustów użytkowników. Będzie to możliwe dzięki śledzeniu i analizie komentarzy w serwisach społecznościowych.
Google dołączy adblockera do Chrome'a?
20 kwietnia 2017, 09:42The Wall Street Journal twierdzi, że Google planuje dodać adblocker do przeglądarki Chrome. Czyżby największa platforma reklamowa na świecie miała zamiar blokować reklamy, jej główne źródło przychodów?
Kuriozalna dyskusja o DNT
10 października 2012, 13:47Dyskusja na temat mechanizmu Do Not Track (DNT) przekroczyła granice absurdu. Przez długi czas toczyła się dość spokojnie, do czasu, aż Microsoft postanowił zaimplementować w Internet Explorerze domyślnie włączony DNT.
Mozilla zachęca internautów do porzucania Chrome'a
29 maja 2017, 09:51Mozilla rozpoczęła kampanię „browse against the machine”, której celem jest przekonanie internautów do porzucenia Chrome'a na rzecz Firefoksa. Obecnie, jak wynika z danych NetApplications, do Chrome'a należy 59% światowego rynku przeglądarek
Wyhodujmy sobie liczącą muszkę...
16 lipca 2012, 09:56Kanadyjsko-amerykański zespół wyewoluował populację muszek owocowych, które potrafią liczyć.
Spór o spowolnienie
29 lutego 2016, 10:16Teraz jednak grupa naukowców twierdzi, że nawet jeśli dokonamy odpowiednich korekt, to i tak okaże się, że spowolnienie ocieplenia jest widoczne. Mamy do czynienia z rozbieżnością pomiędzy modelami klimatycznymi, a obserwacjami - mówi główny autor najnowszych badań John Fyfe z Kanadyjskiego Centrum Modelowania i Analiz Klimatu.
